Styrelsen
BFA:s styrelse består av en ordförande samt minst fem ledamöter som alla arbetar ideellt i föreningen. Styrelsemedlemmarna har en bred kunskap inom olika områden. Detta har betydelse för verksamhet och bidrar till att BFA är en levande organisation i ständig utvecklingSom auktoriserad adoptionsorganisation har BFA olika krav på sig från tillsynsmyndigheten MFoF, Myndigheten för Familjerätt och Föräldraskapsstöd. Inom organisationen skall det enligt MFoF finnas ekonomiskt, juridisk och psykosocial kompetens. Styrelsen besitter flera av dessa kompetenser.
Bistånds/fadderverksamheten leds och drivs helt och hållet av medlemmar i styrelsen som till sin hjälp har medlemmar som är t.ex. fadderadministratörer.
Medlemmarna i styrelsen deltar även med sin kompetens till adoptionsverksamheten. Styrelsemötena hålls vanligen digitalt via teams, men ett par gånger om året träffas styrelsen tillsammans med BFA:s personal inom adoptionsverksamheten under en helg. De flesta styrelsemedlemmar ingår i en arbetsgrupp kring adoption, medlem eller bistånd/fadder. Arbetsgrupperna förbereder ärenden inför styrelsen och fattar även beslut i mindre frågor.
Styrelsen välkomnar medlemmar som vill engagera sig och delta i verksamheten genom att ingå i någon arbetsgrupp. Vi tar emot medlemmar i arbetsgrupperna bistånd/fadder, medlemsgruppen och till vår tidningsredaktion. Är du intresserad kan du mejla till adoption@bfa.se så hör BFA av sig till dig.
Henrietta Stenqvist
Ordföranden
Carl Englund
Vice ordförande, ekonomiansvarig
Isabel Borrás Aulí
Styrelseledamot
Birgitta Holm
Styrelseledamot
Patrik Oskarsson
Styrelseledamot
Elina Sonnebro Dogo
Styrelseledamot
Alexandra Wikström Kelemen
Styrelseledamot
Gita Norén
Styrelseledamot